PEGAWAI JUALAN HARASH COLLECTION

Pengalaman singkat dari 6 Januari 2017 hingga 15 Januari 2017 sebagai pegawai jualan Harash Collection banyak mengajar saya ilmu close sales dan menyimpan data pelanggan. Ia mampu buat kita lihat lebih jelas adakah target kita mampu dicapai atau tidak.

Perancangan untuk menjadi pegawai jualan ini tidak mampu saya teruskan lagi selepas melihat wajah suami yang mula mencuka setiap kali pulang kerja apabila melihat saya asyik memegang smartphone menjawab mesej Whatsapp yang bertalu-talu sambil mencatat di dalam laptop. Ya. Saya sangat sibuk. Sehari akan masuk sekurang-kurangnya 20 ke 30 mesej Whatsapp. Tidak kira siang mahupun malam.

Ya. Memang mampu jana RM1000 ke atas setiap bulan hanya dari rumah jika saya teruskan tapi apabila pertukaran nilainya adalah MASA BERSAMA KELUARGA terlalu tinggi, pastilah kita perlu lepaskan demi menjaga rasa hati keluarga yang jauh lebih bernilai dari wang dan ringgit.

Kita bekerja di rumah atas alasan mudah jaga anak membesar di depan mata tapi ADAKAH KITA BENAR-BENAR ADA BERSAMA mereka atau hanya jasad kita sahaja sedangkan roh, fikiran kita sebenarnya terperangkap di DUNIA INTERNET?

Selamat bermenung.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

AKU JUAL MASA