LEGASI CETAK

Legasi Cetak

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini saya mahu perkenalkan perniagaan saya yang sudah sekian lama "tidur ayam" selepas saya melahirkan anak ketiga tahun 2014 lalu. Anak sudah besar, mudah sikit bergerak. Ini bukan alasan. Ini kenyataan. Lain orang lain caranya.

Perniagaan ini adalah perniagaan pertama saya yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia. Ia gabungan antara adik-beradik perempuan saya, suami dan ibu saya. Saya bertanggungjawab mengasaskan perniagaan ini. Setelah kejatuhan pertama dek kerana emosi saya ( perangai lady boss - baru belajar mengurus perniagaan), saya banyak belajar melalui tips-tips yang dikongsikan "mem" besar PTS, Puan Ainon Mohd.

Setelah menuntut ilmu secara online dan percuma selama setahun (2015), saya mula nampak di mana salah saya, apa perlu saya baiki dan bagaimana bangun semula.

Sekarang, Allah s.w.t. membuka jalan dan peluang semula. Kami akan bergabung bersama sahabat adik saya dalam Muslim Model Show 2016. Semoga permulaan baru ini membuahkan hasil dan berkat.

Sebenarnya saya agak gementar. Ini pertama kali saya menguruskan perniagaan dengan gabungan syarikat lain. Agak besar dan baru bagi saya. Insya-Allah saya akan kongsi lagi di lain hari. Saya perlu menyiapkan semua dokumen utama perniagaan ini.

Terima kasih sudi baca blog saya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN