TEMUJANJI KLINIK KESIHATAN KERAJAAN

Alhamdulillah. Pagi ini bergegas bersama anak-anak dan suami bersiap-siap untuk ke Klinik Kesihatan Kajang. Temujanji si kecil Aleef jam 11 pagi.

Kami ambil keputusan untuk datang jam 8 pagi selepas melihat kebaikan datang awal untuk pemeriksaan pada beberapa bulan yang lalu.

Selepas Subuh kami sudah siap dan bersarapan sambil menunggu suami yang punch card di tempat kerja dulu. Pulangnya dia, terus kami bergegas ke dalam kereta menuju ke klinik.

Sampai di klinik jam 8 pagi. Selepas pendaftaran, saya letakkan buku pemeriksaan di bakul temujanji jam 11 dan ambil tempat duduk. Selang 5 minit kemudian nombor giliran kami dipanggil.

"Tunggu bilik 28 ye." Kata jururawat.

Terus kami bergerak ke kawasan menunggu. Ramai orang hari ni. Sempat juga berbual pendek dengan salah seorang ibu di situ. Comel anaknya. Orangnya mesra. Bila saya tanya anak ke berapa, katanya anak yang ke-10. Terkejut saya! Hampir 45 minit menunggu sambil melayan anak, nombor giliran kami dipanggil.

Pemeriksaan berjalan seperti biasa. Selesai pemeriksaan, kami diminta menunggu giliran untuk suntikan vaksin MMR. Sekitar 15 minit, giliran kami tiba. Aleef sedikit merengek ketika dicucuk jarum. Pegangan saya yang kuat menghalangnya dari meronta. Selesai dalam 1 minit.

Saya ambil buku pemeriksaan dan berjumpa jururawat yang memeriksa tadi untuk memohon time slip untuk suami. 3 minit untuk mengisi maklumat, cop dan tandangan.

Selesai semuanya. Masa yang diambil lebih baik dari jangkaan. Sekitar 1 jam lebih berbanding temujanji sebelum ini yang mengambil masa 3 jam.

Kami singgah mengalas perut di kedai makan bersebelahan klinik. Satu-satunya kedai makan yang ada. Masakannya boleh tahan juga. Alhamdulillah. Selesai makan, kami bergegas pulang ke rumah. Jam 10.30 pagi kami sampai. Suami pula mengambil sedikit keperluan lagi untuk perjalanannya ke Kuala Terengganu.

Salam, peluk dan cium anak-anak sebelum beransur pergi. Saya pula menyambung tugas.😊

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

AKU JUAL MASA