SIAPKAN PERANCANG TAHUN 2016

Alhamdulillah untuk hari yang agak panjang rasanya hari ni.

Apa khabarnya persediaan anda semua ye? Saya agak sibuk merancang aktiviti untuk bulan Disember ini dan tahun 2016 nanti.

Rancang bukan dalam otak sahaja ye. Kena rancang betul-betul. Saya buat banyak rujukan dan bacaan untuk wujudkan sistem untuk diri saya dan keluarga.

Ya. Dalam hidup ini kita memang sangat perlu satu sistem untuk setiap kerja. Cerita tentang sistem ni, jika saya taip tentang work at home, begitu banyak carian mengenainya yang dikongsi oleh bangsa sebelah Eropah sana.

Jika saya taip "bekerja di rumah", kebanyakan tulisan di blog tidak begitu spesifik tentangnya. Kebanyakannya menulis pengalaman sendiri dan tiada tunjuk ajar yang hampir tepat atau isi yang boleh ditiru bulat-bulat oleh mereka yang sangat kosong mengenainya. Saya tak boleh kata ia tepat kerana semua orang ada cara hidup berbeza.

Dari carian saya sejak tahun 2012 mengenai bagaimana merancang segalanya dari atas kertas dan dipraktikkan dalam hidup seharian, saya akhirnya berjumpa caranya dan sedang berusaha menghasilkannya. Harapnya perkongsian saya kelak akan lebih bermanfaat kepada "pekerja-pekerja di rumah".

Oh ya! Hari ini Facebook mengingatkan saya hari pertama saya bekerja di Sekolah Pengajian Siswazah, Universiti Putra Malaysia sebagai seorang pembantu tadbir gred N17. Ikuti catatan seterusnya di label catatan pengalaman saya jika mahu tahu bagaimana bekerja sebagai pembantu tadbir.

Sekian dulu untuk hari ini. Terima kasih kerana membaca.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN