HARI YANG SUPER SIBUK DAN SEDIKIT STRESS

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. ヽ(^。^)ノ

Hari ni saya balik rumah ibu saya di Putra Kajang kerana suami saya ke luar kawasan selama 3 hari. Adik saya yang ambil. Mulanya saya rancang nak menyelesaikan pendaftaran Aiman di sekolah berdekatan untuk Tahun 1 pada 2016 nanti. Saya terlupa yang suami terlupa berikan wang untuk membayar tanda nama dan tali leher yang akan dipakai Aiman nanti. Langsung saya menelefon sekolah untuk tahu samada bolehkah jika menghantar borang sahaja dahulu. Kata guru yang menjawab panggilan saya, lebih baik hantar bersama wang tersebut. Jadi, tak perlulah saya berulang-alik nanti.

Oleh kerana tak jadi untuk ke sekolah, saya bawa anak-anak ke rumah ibu saya terus. Alhamdulillah selamat sampai. Terima kasih kepada adik saya yang menumpangkan kami.

Ibubapa saya pulang selepas azan Maghrib. Mereka tiba dari Perak (kampung asal ibu saya) dengan 2 guni buah rambutan dan pulasan, isi durian dan beberapa buah tangan lagi. Alhamdulillah. Rezeki itu turut diamanahkan untuk diberi sama kepada kakak ipar ibu saya (Mak Teh).

Kata ibu, abang sepupu saya bernama Azhar (anak ketiga Mak Ngah saya) sudah punya kedai kek dan roti sendiri di sana. Dia mengusahakannya bersama isterinya. Entah berapa orang anaknya sekarang. Dah lama saya tak bersua muka dengannya. Semoga mereka terus maju dan berjaya serta diberkati Allah s.w.t.

Sambung cerita hari ini, hajat hati saya mahu memasak sebelum ibu ayah saya pulang. Sayang sekali, Aleef asyik merengek dan menangis setiap kali saya cuba tinggalkan dia sekejap. Sabar sahajalah hati ini. Akif pula tidak jemu-jemu bertanya itu dan ini di samping sibuk mengadu keadaan tapak kakinya yang naik kudis semenjak pulang dari kampung minggu lalu. Memang super sibuk saya hari ini melayan anak-anak. Rasa ingin menjerit sepuas hati untuk menghilangkan kepenatan fizikal dan mental.

Mujur saja adik perempuan saya yang seorang lagi membelikan nasi ayam untuk saya. Alhamdulillah. Syukur sangat. Aleef dan Akif pun makan bersama. Lepas makan, Aleef mengantuk. Saya tidurkan dia sambil menyusukan dan mendodoikannya dengan zikir. Alhamdulillah. Tidur juga akhirnya. Harap dia dapat tidur hingga pagi.

Ini sahaja catatan hari ini. Alhamdulillah untuk sehari lagi nafas yang percuma pada hari ini.
Oh ya. Doakan keluarga saya dijauhi dari malapetaka ye. Orang yang biadab yang saya pernah ceritakan sebelum ini masih mengganggu keluarga saya (ibubapa dan adik). Petang tadi dia cuba merentap adik saya masuk kereta hingga koyak baju adik saya semasa adik saya ke kedai runcit berdekatan.

Kasihan ibubapa saya yang kerisauan. ╮(╯_╰)╭

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN