NUZUL QURAN YANG MENGUNDANG TETAMU

Assalamu'alaikum pembaca (kalau ada la). (^.^)

Hari Nuzul Quran hari ni, ramai pula tetamu datang tanpa diundang. Mula-mula datang pagi tadi, adik ipar (lelaki) saya yang masih solo, mengambil topi keledar yang tertinggal selepas dia datang menghantar Aiman semalam. Tengahari, makcik pakcik suami datang menghantar kabel pencetak (printer) untuk saya install ke dalam komputer mereka yang sedang dalam proses format kerana sistem operasi Windows yang digunakan tidak sesuai dengab komputer mereka. Petang pula, adik-adik saya pula datang bersama anak susuan saya, mengambil baju-baju mereka yang tertinggal semasa berpindah ke rumah ibubapa saya.

Rumah memang riuh sekejap, senyap sekejap. Bila ada tetamu, anak-anak memang serta-merta jadi aktif. Bila pulang tetamu, kurang sikit aktifnya. Cuma Aleef yang masih kecil (7 bulan) saja akan terpinga-pinga jika ada tetamu. Jika tiada tetamu, saya perlu awasi dia kerana sudah mula pandai merangkak dan cuba berdiri dengan memaut tepi-tepi sofa atau almari.

Hari ini juga hari kedua terakhir suami saya mengikuti konvoi jelajah Perak untuk mengagihkan bantuan kepada mereka yang ditimpa banjir, pasukan dari Jabatan Perkhidmatan Awam. Esok pulanglah dia. Semoga pulang dengan selamat.

Tugasan blog yang saya perlu siapkan pun tinggal sedikit lagi. Alhamdulillah. Guru pun sudah menetapkan KPI saya dan rakan akademi sebagai pengurus online. Kedai online saya pula masih dalam status loading barang. Biasalah bila kerja seorang diri ni. Lambat. Tapi saya yakin, akan tiba masanya saya akan lari laju pecut terus. Selalunya begitulah semua peristiwa dalam hidup saya. Bermula dengan kelajuan seekor siput dan bila tiba masanya, menjelma menjadi harimau bintang.

Selamat malam semua. Tidurlah. Takut terlewat sahur pula. ヽ(´▽`)/

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN