10 JALAN SMA : SISTEM MAZELAN ABAS

Assalamu'alaikum semua. Senyum.

Masih panas hati ke awak semua dengan isu politik semalam? Biarkan sajalah. Usah fokus pada mereka. Kita fokus pada diri kita sahaja sudah. Ok?

Hari ni saya nak cerita tentang buku yang saya baru baca. Saya dapat percuma dari rakan setelah saya beli sekeping simkad yang dikatakan mampu menjana pendapatan pasif. Bersama simkad tersebut, saya juga dibekalkan flyers dan buku mengenai simkad tersebut. Bagus juga. Sudah 2 bulan rasanya saya beli simkad tu. Suami saya juga saya belikan. Memang benar pun ia berpendapatan pasif sebab saya sudah terima komisen sebelum raya kelmarin.

Berbalik pada buku yang saya baca tu. Tajuknya "10 Jalan SMA" tulisan tuan Mazelan Abas yang juga seorang pengguna simkad tersebut. Tapi dia guna bukan untuk suka-suka saja. Dia guna untuk jadikan perniagaan. Saya pula tidak pasti lagi nak guna untuk apa sebab saya mahu berjaya dulu dalam akademi bekerja di rumah ini.

Akhir-akhir ini tak banyak saya kongsi tips ke apa-apa yang menarik. Saya banyak kongsi aktiviti dengan keluarga saja. Entah ada yang baca ke tidak, tak tahulah. Tapi takpelah. Asalkan hati saya tenang sebab dengan menulis sahajalah hati saya tenang. Menulis ni macam kita meluah perasaan. Tapi tidaklah menulis stress itu ini. Akademi ini tidak mengajar kami begitu. Mesti tulis benda positif.

Balik lagi pada buku "10 Jalan SMA" tadi, banyak tips yang dikongsikan dan sangat logik penerangannya. Saya sudah mohon izin tuan Mazelan Abas sendiri untuk berkongsi tentang apa yang ditulisnya di dalam buku tersebut. Insya-Allah ada manfaatnya.

Saya senaraikan dulu apa 10 tu ye.
1. Jalan jadikan bisnes sendiri.
2. Jalan 3 akaun.
3. Jalan tingkatkan ilmu marketing.
4. Jalan promosi tanpa henti.
5. Jalan jawab telefon.
6. Jalan jadi pusat penerangan.
7. Jalan upgrade level.
8. Jalan tidak sentuh pendaftaran.
9. Jalan fokus.
10. Jalan bersyukur dan pemurah.

Buku ini sesuai dibaca untuk yang suka bisnes simkad. Kalau anda berminat, boleh hubungi saya. Sampai sini dulu. Saya nak sambung buat target bulan depan. Selamat malam.

Sumber foto: Peribadi.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN