RUTIN AIDILFITRI

Assalamu'alaikum.

Hari ni tiada aktiviti menarik pun nak saya kongsi. Banyak baca status kawan-kawan di Facebook je. Ramai yang dah mula balik kampung. Pengetua ABDR pun ada bertanya semua ahli.

Suami saya orang Semenyih, Selangor. Saya pula anak jati Kajang, Selangor. Jadi, nak balik kampung tu, tak perlu bergaduh bercekau bagai. Biasanya saya akan ikut suami balik kampung dia dulu di Kampung Pasir Baru, Semenyih. Lepas tu, bawa mertua, anak-anak dan adik-adik ipar beraya rumah saudara-mara suami.

Kalau mertua sudah letih dan tiada tempat lagi mahu dituju, barulah kami ke rumah ibu bapa saya pula yang tinggal di Taman Putra Kajang. Adik-beradik keluarga ibubapa saya jauh-jauh. Jadi, kami sekadar beraya rumah ibubapa saya saja. Bila ada rezeki lebih, barulah ikut bapa saya ke Felda Air Tawar 5, Kota Tinggi, Johor untuk menziarah nenek saya.

Begitulah rutin raya saya dan suami. Tak pernah lagi gaduh pasal nak balik mana dulu. Alhamdulillah.

Mata saya sakit semula semenjak bulan lepas sebab ubat dan mesin urut mata tertinggal di rumah ibu saya. Jadi, saya tak dapat nak berlama-lama menatap skrin. Sampai sini saja dulu untuk hari ni.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

AKU JUAL MASA