MENGAPA SAYA JADI PENGURUS ONLINE AKADEMI BEKERJA DARI RUMAH (ABDR)?

Teks: Ziadah Zainal Abidin
Sumber: Pengalaman
Entri: 6

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah s.w.t yang membuka jalan bagi saya meneruskan cita-cita saya menjadi surirumah yang mampu mengurus rumah dan kerja dari rumah. Saya sebenarnya seorang yang tidak gemar keluar rumah walaupun hanya ke kedai. Saya suka buat kerja hanya dari rumah. Tanyalah suami saya sendiri. Memang susah nak suruh saya belajar bawa kenderaan untuk memudahkan saya pergi membeli di kedai mahupun menghantar anak ke sekolah. Lagipun saya trauma untuk membawa kenderaan bersama anak-anak kecil. Tak tahulah sampai bila saya trauma ni.

Oleh kerana ketakutan keluar rumah sendirian atau bersama anak-anak sahaja, saya memilih untuk menyertai Akademi ini. Saya hanya perlu menguruskan semuanya hanya melalui talian internet. Jika ada urusan lain yang memerlukan saya keluar rumah, suami sayalah yang berjasa menghantar dan mengambil. Jadi, saya memilih Akademi ini.

Setelah menyiapkan hampir kesemua 18 tugasan yang diberikan guru online saya, akhirnya saya layak menjadi Pengurus Online ABDR. Syukur dan terima kasih juga kepada guru dan rakan kelas juga yang telah bersama-sama menaikkan semangat. Masa adalah fleksibel kerana mengikut kemampuan, keinginan, keadaan dan kebolehan masing-masing. Tiada paksaan. Anda buat, anda dapat. Itu saja.

Surirumah bukan lagi satu kerjaya yang boleh dipandang rendah. Kerjaya ini memerlukan disiplin. Kerjaya ini 'gajinya' bukan dari makhluk Allah. Kerjaya ini anugerahnya tidak ternilai harganya kerana surirumah merangkumi semua kerjaya terhebat dunia.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN