CAR BOOT SALES SEMENYIH

Teks: Ziadah Zainal Abidin
Sumber: Peribadi
Entri: 16

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Semalam saya offline sepenuhnya. Pagi-pagi sudah bersiap balik kampung suami. Suami saya rancang mahu berniaga di Car Boot Sale, Semenyih. Alang-alang suami nak ke rumah ibunya untuk ambil payung meniaga dan menghantar anak sulung kami, Muhammad Aiman (sekolah berdekatan rumah mertua), suami ajak ke sana terus. Meniaga begini sahaja caranya mencari sedikit rezeki sementara menanti gaji yang entah bulan ini atau bulan hadapan baru dapat. Maklumlah baru diterima bekerja dalam sektor awam sebagai pemandu 6 April lalu.

Sampai rumah mertua, orang pertama paling ceria mestilah ibu mertua yang memang sentiasa rindukan cucu-cucu kecilnya terutama yang paling kecil, Muhammad Aleef Azfar (5 bulan). Tak sempat keluar kereta lagi dah menyambut si kecil comel.

Suami pula bergegas mengambil payung meniaganya dan selepas bersalaman, terus ke tapak perniagaan. Tinggallah kami di rumah ibunya. Di sini tiada internet. Sebab itu saya offline. Tambahan lagi kredit simkad saya lupa ditambah nilai. Jadi, melayan kerenah anak-anak dan berborak panjanglah dengan mertua saya. Nasib mertua saya terima saya. Teringat kawan-kawan yang dapat mertua cerewet dan tidak terima menantu. Kasihan. Syukur nikmat yang diberi pada saya.

Gambar di bawah ini saya kongsikan gambar dari suami saya yang dihantar melalui Whatsapp. Inilah barangan yang dijualnya semalam. Sebenarnya ada lagi barangan lain tetapi tidak muat kereta.


Gambar tapak meniaga suami saya. Gambar orang baju belang ini bukan suami saya ye. Itu pelanggan yang lalu lalang.
Sampai sini dahulu perkongsian saya. Terima kasih sudi membaca. (^_^)

Ulasan

  1. Balasan
    1. Search Facebook ini --> https://www.facebook.com/galaksicarbootsale/?fref=ts

      Atau datang ke tapak CarBoot di Tesco Semenyih, parking di tapak yang kosong (tiada istilah cop tempat), siapa cepat dia dapat.

      Padam
  2. macam mana nak join ya ? ada kena bayar sewa apa2 tak ? nak tahu prosedur




    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN