RAIKAN KEJAYAAN KECIL UNTUK KEJAYAAN LEBIH BESAR

Alhamdulillah. Masih sihat jari-jemari ni nak menaip kat blog ni. (^_^)

Apa khabar semua? ヽ(´▽`)/
👆 Soalan klise. Haha

Lama tak update blog ni. Apa sangatlah yang sibuk tu kan sampai naik sawang dah blog ni. -_-||

Sebenarnya jadual saya semenjak hidupkan semula Legasi Cetak jadi agak huru-hara. ~T_T~

Maklumlah. Baru fasa "minta nyawa". 😅😅😅

Hari ni saya kembali usaha ikut jadual sebab dah sync dengan Google Calendar. Insya-Allah. Istiqomah. 😌

Banyak sebenarnya nak cerita. Banyak sangat. Tu la... Cikgu dah cakap. Catat kat buku. Degil! Kan dah keliru sebab banyak sangat ilmu nak kongsi.

Dalam 2 bulan ni, banyak sangat ilmu dan energi positif saya terima dan sebar. Hasil memasuki rangkaian persahabatan Group Support Like (GSL) yang dikelola oleh tuan Khairul Zahrin Abd Karim. Bermula dengan kumpulan kecil GSL Wira dan Sabtu lalu GSL Elite Force. Huru-hara dinding Facebook saya dengan friend request kumpulan elit. (^O^)

Ok. Tajuk blog hari ni RAIKAN KEJAYAAN KECIL kan?

Sebenarnya saya nak kongsi kejayaan kecil saya yang berjaya belajar tukar imej raster kepada imej vector menggunakan perisian Adobe Illustrator CS6.

Apa benda la pulak raster vector ni...? (─‿─)

Raster image adalah imej atau gambar yang korang biasa kutip kat Google tu dan biasanya format jpeg, png dan sebagainya. Imej jenis ni akan pecah-pecah bila dibesarkan. Tak percaya cuba korang download 1 gambar dari Google, pastu korang besarkan gambar tu. Apa jadi?

Vector image pula adalah imej beresolusi tinggi dan tidak akan pecah bila dibesarkan. Cuba la korang cari dan besarkan. Gambar tak pecah. Cantik je. Itulah vector. Vector biasanya berformat ai, psd dan sebagainya. Senang cerita dalam format Adobe la.

Oleh sebab pereka grafik perniagaan percetakan saya dan keluarga bercuti panjang sebab masalah kesihatan di samping kehamilan dengan rhesus negatif, terpaksalah saya singsing lengan dan turun padang belajar reka grafik sendiri. ::>_<::

Teringat kak Felina pula bila belajar buat grafik sendiri, dokumen-dokumen SOP sendiri, kira-kira kewangan sendiri dan sebagainya semua sendiri. ::>_<::

Tapi takpe. Sekurangnya saya tak sia-siakan masa yang ada dengan menunggu. Bertindak je walaupun kita terpaksa seret badan macam orang accident patah kaki!

Lagi satu kejayaan hari ni, saya berjaya dapatkan e-book PERCUMA dari Dr. Azizan Osman bertajuk "MAGNET KEKAYAAN & KEJAYAAN" dan e-book ini adalah e-book penuh! Takde sekerat-sekerat!

Baru je buka Bab 1, belum baca, skrol je, keluar 20 soalan wajib jawab jujur. Terus tergamam. Macam-macam rasa ada. Tak sanggup baca lagi sebab buku MUDAHNYA BERNIAGA tu pun baru separuh baca. Ilmu dalam buku Dr. Azizan Osman ni lain sikit aura dia. Rasa macam kena hempap batu juga nak jawab soalan tu. (^.^)

Ok la. Tu je kot kejayaan hari ni. Ngantok la. Dah jam 12 pagi. Selamat malam.😉

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN SEBAGAI PEMBANTU TADBIR N17 DI SEKOLAH PENGAJIAN SISWAZAH, UPM

BERNIAGA KIOSK

PENGALAMAN PERNIAGAAN PERCETAKAN